3 maart 2014

Belpop (intro)

Enkele verjaardagen geleden kreeg ik van mijn lief de cd-box Belpop kado. Ik had die gevraagd en hij had dat goed begrepen. Het blijft tot op vandaag één van mijn favorieten om mee te zeulen tussen mijn huis en mijn auto. Nuja, 'zeulen' is een groot woord, maar u snapt het plaatje.


Ooit had ik op mijn eerste blog een rubriekje over mijn schoolgaande jeugd. Die was ettelijke jaren lang, studeren heeft zo zijn voordelen. Om van bissen maar te zwijgen. Anyway: voor dat rubriekje zocht ik drie nummers uit die tijd en linkte die aan verhalen en uitermate spannende belevenissen uit mijn schooljaren. Het hoeft niet gezegd dat daar vanaf een bepaalde leeftijd jongens een grote rol begonnen te spelen, zelfs in die mate dat bepaalde mijn muziekkeuze grondig bepaalden. Het was, al zeg ik het zelf, een fijn rubriekje. Ik vond het zelfs jammer dat het ten einde was, maar terug naar school gaan had ik er dan weer niet voor over.

Heimwee naar vroeger doet mij echter teruggrijpen naar iets gelijkaardigs. Bij deze krijgt u dus op geregelde tijdstippen een belpopliedje met verhaaltje kado. Geen verhaaltje bij het liedje, dergelijke research moet u zelf maar gaan doen, wel een verhaaltje over Elke. Enig egocentrisme is de blogger niet vreemd, mij dus ook niet.

Ik kijk er al naar uit. Kwestie dat toch iemand er al naar uit kijkt.

11 opmerkingen:

  1. O ik ook, altijd plezant, liedjes met verhaaltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ik ook. Wat een leuk idee trouwens

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze week is het weer "Week van Eigen Kweek" op Studio Brussel. Jammer genoeg draaien ze vooral steeds hetzelfde, en dus niets van Bearskin, Kiss The Anus Of A Black Cat, Amenra, Jason Rawhead, Everyman,...
    Misschien doe jij beter? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Laat maar komen ! En ga genante situaties vooral niet uit de weg, kwestie dat we onze eigen jeugd niet als te abnormaal moeten beschouwen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem3/03/2014

    Interessant idee.. benieuwd naar de verhaaltjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het jammer dat er nu al geen in staat! Ik kijk er ook al naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kijk er ook naar uit. Hopelijk een verhaaltje bij ‘Beats of love’ van Nacht Und Nebel :-)

    BeantwoordenVerwijderen