20 januari 2013

Een sneeuwige zondag

Wij gingen voor een sneeuwman vandaag. Helaas besliste de sneeuw daar anders over: ze plakte niet. Ik had er verdorie beter één uit de resten ijsbrokken van de voorbije week gehakt, dat zou meer effect gehad hebben. Maar ge krijgt die knopen voor de ogen daar dan niet zo goed ingeduwd, en ogen uithakken dat gaat me wat te ver. Toen deden we van sneeuwballen gooien, maar dat ging ook niet, want aja, dat sneeuw plakte niet. We deden toen maar van sneeuwruimen op het voetpad, want dat moet. Dat er nu verdorie niks meer bij durft vallen vannacht, want ik begin het toch wel zat te worden nu. En mijn zout is bijna op.

In de uren daarvoor deed ik niks. Ik sleur tegenwoordig afwasgewijs eerst water van de eerste verdieping naar omlaag. Dat is een beetje onnozel, uw afwasteiltje vullen aan het bad, maar het werkt wel. Veel keus heb ik niet: het is dat of mijn servies kapotgooien en in de vuilniszak stoppen. Maar dat mag niet, de vuilnismannen houden daar niet van. En terecht, ik zou een anders kapot servies ook niet willen hebben. Voor hetzelfde geld krijg je de stukken in je gezicht.

Bon, water boven halen, afwassen en ondertussen de waterkoker nog wat laten stomen. Zodoende raken wel we 't eind den afwas met warm water. Na al dat vermoeiend werk, vond ik dat ik wel iets verdiend had, dus ik deed -zoals al gezegd- niks. Ik nestelde mij in de zetel met de dvd-box van The Bridge. Geleend van iemand die ik The Killing ooit leerde kennen. Ik wist dus wat er te gebeuren stond: verslaving alom. Naar The Killing keek ik tot een gat in de nacht, dit hier is iets beter, maar dan enkel maar omdat ik nu wat ouder en wijzer ben. Ik heb natuurlijk alweer een die-is-de-moordenaar-theorie (niks menselijks is mij vreemd) die van aan geen kanten zal kloppen. Mijn voorspellende gaven zijn niet erg groot. Ik hou u op de hoogte. Nog 8 uur te gaan. Het zal niet voor vanavond zijn.

20 opmerkingen:

  1. Het is natuurlijk maar een gedacht hé, maar kunt gij uw afwas niet evengoed in uw bad doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gij wilt mijn rug kapot of wat? ;-)

      Verwijderen
    2. Als ge ondertussen bij in bad gaat zitten, zal dat wel meevallen, niet? ;-)

      Verwijderen
    3. En gij vindt dat een goed plan...? Jij eerst! :-D

      Verwijderen
  2. Ik heb box 1 en 2 van The Killing gekregen met Kerst, maar ik ben er nog niet aan begonnen. Ik moet eerst alle afleveringen van Battlestar Galactica afwerken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je wil niet weten wat ik nog allemaal moet bekijken. Ik heb ondertussen een dvd-theek. ;-)

      Verwijderen
    2. Ik heb ook nog heel wat ongezien spul liggen... Als het ooit op geraakt, kunnen we misschien eens een ruilhandel beginnen! ;-)

      Verwijderen
    3. Zeer strak plan. Geef me een paar jaar ;-)

      Verwijderen
  3. Goede keus, The Bridge (denk ik, ik hoorde er veel goeds over en zag wel The Killing) i.p.v. die niet-plak-sneeuw.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, The Killing is goed, hé. Ik gaf de mijne mee aan Miek, bedenk ik mij net.

      Verwijderen
  4. Ik heb The Bridge nog niet gezien, maar ga het zeker nog doen. Gaf namens Sinterklaas de dvdbox aan mijn vader namelijk en hij geniet er nu van.

    Wel lastig om zo af te moeten wassen, maar je maakt er zo te lezen het beste van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, is inderdaad zeer goed. Laat me weten wat je ervan vond.
      Ahja, het lukt wel, zolang ik geen bezoek krijg. Er zijn ergere dingen in het leven, nietwaar.

      Verwijderen
  5. ha Elke, ik wil je niet opjagen maar onlangs is er een 3de (en laatste) seizoen van The Killing uitgebracht op dvd. en Sarah heeft weer een gebreide trui aan, een mooiere zelfs :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet nog naar de tweede kijken, maar daarvoor moet het lief eerst nog naar de eerste kijken, want die zag ik al en hij niet niet. Jaag me niet op, hé!!!

      Verwijderen
  6. Ik vind het idee van Juffrouw Sanseveria zo slecht nog niet. Samen met uw afwas in bad. Twee vliegen. Eén klap. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik blijf bij mijn standpunt: ik ben niet degene die het als eerste zal uitproberen! Wie durft?

      Verwijderen
  7. Jouw waterproblemen doen me zonder enige heimwee denken aan de tijden dat we in ons eerste huurhuisje woonden. Twee kraantjes in huis : een koude stadswater en een even koude regenwater. En vanaf het een beetje vroor geen water meer ... Dat dat überhaupt nog bestond begin de jaren '90 schandalig gewoon !
    Je hebt toevallig geen buren met een vaatwasser ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee. Mijn moeder doet mijn was al (en ondertussen ook het plooien en de strijk, zo bleek. Mij hoor je niet klagen ;-) )

      Verwijderen
  8. Oei, dat worden hier echte afwasdialogen. Dat het maar snel gaat dooien nu.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht net hetzelfde nadat ik het schreef. Gaat het eindelijk nog eens over afwassen ;-)

      Verwijderen